Гарантійні строки

У відповідності до статті 7 Закону України «Про захист прав споживачів» виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами або договором.

Гарантійний строк – це строк (встановлений законодавством, а у випадку його відсутності – договором), протягом якого виробник (виконавець, продавець) гарантує нормальну роботу (застосування, використання) товару (роботи, послуги), в тому числі комплектуючих виробів. Гарантійні строки на комплектуючі вироби не повинні бути меншими, ніж гарантійний строк на основний виріб, якщо інше не передбачено законодавством або договором.

 Гарантійне обслуговування заключається у тому, що виробник (виконавець, продавець) протягом строку зобов'язується безкоштовно виконувати роботу по технічному обслуговуванню, а також усуненню виявлених недоліків проданого товару (відхилень від вимог нормативних документів і інформації про товар).

Гарантійний строк повинен вказуватися у паспорті на товар (роботу, послугу) чи на його етикетці, чи в будь-якому іншому документі, прикладеного до товару (роботи, послуги).

Для медикаментів, харчових продуктів, виробів побутової хімії, парфумерно-косметичних та інших товарів, споживчі якості яких можуть з часом погіршуватися і представляти собою загрозу для життя, здоров'я, майна та навколишнього природного середовища, встановлюється строк придатності, який вказується на етикетках, упаковці чи в інших документах, прикладених до них при продажу, та вважається гарантійним строком.

Строк придатності обраховується з дати виготовлення , яка також повинна бути вказана на етикетці чи в інших документах, і визначається або часом, протягом якого товар є придатним до використання, або датою, до моменту досягнення якої товар є придатним для використання.

Продаж товарів, строк придатності яких сплив, забороняється.

На сезонні товари (одяг, хутряні вироби і інші) гарантійний строк обраховується з початку відповідного сезону, який встановлюється Кабінетом Міністрів України. Перелік сезонних товарів, гарантійний строк по яких обраховуються з початку відповідного сезону, затверджений КМУ від 19.03.04р. №172 і наведений нижче у таблиці.

Перелік сезонних товарів, гарантійні строки по яких обраховуються з початку відповідного сезону
 
Одяг, хутряні вироби і інші вироби:
-весняно-літнього асортименту з 1 квітня по 1 жовтня
-осінньо-зимового асортименту з 1 жовтня по 1 квітня
 
Взуття:
-зимового асортименту з 15 листопада по 15 березня
-весняно-осіннього асортименту з 15 березня по 15 травня і
                                                          з 15 вересня по15 листопада
-літнього асортименту з 15 травня по 15 вересня
 
При продажу товарів за зразками, поштою, а також у випадках, коли час укладення договору купівлі-продажу і час передачі товару споживачу не співпадають, гарантійні строки обраховуються з дня доставки товару споживачу, а якщо товар потребує спеціальної установки (підключення) чи зборки – з дня їх здійснення. Якщо день доставки, установки (підключення) чи зборки товару, а також передачі нерухомого майна встановити неможливо або якщо майно знаходилось у споживача до укладення договору купівлі-продажу - з дня укладення договору купівлі-продажу.
 
 У відношенні товарів (робіт, послуг), на які гарантійні строки не встановлені, споживач має право пред'явити продавцю (виробнику, виконавцю) відповідні вимоги, якщо недоліки були виявлені протягом 2-х років, а у відношенні об'єкту будівництва – не пізніше ніж 10 років з дня передачі їх споживачу.
 
При виконанні гарантійних ремонтів, гарантійний строк збільшується на час перебування товару (роботи, послуги) в ремонті. Вказаний час обраховується з дня, коли споживач звернувся з вимогою про усунення недоліків.
 
При обміні товару його гарантійний строк обраховується заново з дня обміну.

Селезньов В.В.
Довідкове видання "Как защищать свои права потребителя"